Menu Close

Įtraukusis ugdymas

ĮTRAUKUSIS UGDYMAS

2024 m. rugsėjį įsigaliojo Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo pakeitimai, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje jam ugdymo įstaigoje – darželyje ar mokykloje – kartu su savo bendraamžiais.

Įtraukusis ugdymas – tai kokybiškas, kiekvienam vaikui prieinamas ugdymas, orientuotas į individualius gebėjimus ir poreikius, užtikrinantis kiekvieno vaiko sėkmę ir asmeninę pažangą.

Įtraukusis ugdymas – tai procesas, kuriame atsižvelgiama į vaikų socialinę, kultūrinę bei mokymosi įvairovę, o pedagogai ir specialistai siekia pašalinti kliūtis vaikų ugdymuisi ir dalyvavimui. Šie principai atspindi ir Geros mokyklos koncepcijos vertybes – atvirumą, bendradarbiavimą, įvairovės priėmimą.

Įtraukties švietime plėtros 2021–2024 metų kryptys:

  • Stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime;
  • Didinti švietimo pagalbos prieinamumą visiems vaikams ir šeimoms;
  • Gerinti pedagogų ir pagalbos specialistų pasirengimą dirbti įtraukties principais;
  • Pritaikyti ugdymo aplinkas ir procesus skirtingų poreikių vaikams;
  • Kurti įtraukties įsivertinimo ir stebėsenos sistemą, leidžiančią nuolat tobulinti praktikas.

Sėkmingam įtraukiajam ugdymui svarbiausia – pozityvus požiūris, bendradarbiavimas ir pagalba kiekvienam vaikui.
Kartu su tėvais ir specialistais siekiame, kad kiekvienas mūsų darželio vaikas jaustųsi priimtas, saugus ir galėtų augti pagal savo unikalų tempą bei gebėjimus.

Naudingos nuorodos ir informacija:

  • Įtraukiojo ugdymo strategijos Klaipėdos mieste įgyvendinimo  2024-2027 metais priemonių planas žiūrėti čia
  • Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose rekomendacijos žiūrėti čia
  • Aktuali informacija žiūrėti čia
  • Sutrikusios raidos vaikų konsultavimasžiūrėti čia
  • Mokinio padėjėjo vaidmuo įtraukiamajame ugdyme žiūrėti čia
  • Vaikams apie neįgaliųjų teisių konvenciją
  • PATARIMAI PEDAGOGAMS:bendradarbiavimas su tėvais ugdant ivairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką-ar siekiame to paties? žiūrėti čia
  • PATARIMAI PEDAGOGAMS:kaip vizualinės priemonės padeda mažinti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, nepageidaujamo elgesio apraiškas žiūrėti čia
  • PATARIMAI PEDAGOGAMS:kaip vaiką  turintį ivairiapusių raidos sutrikimų, mokyti žaidimo įgūdžių ir socialinės sąveikos žiūrėti čia
  • PATARIMAI TĖVAMS:vaikų  turinčių ivairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinių įgūdžių ugdymas žiūrėti čia
  • PATARIMAI TĖVAMS:kaip ugdyti vaikų  turinčių ivairiapusių raidos sutrikimų, komunikacinius įgūdžius žiūrėti čia
  • INFORMACIJA TĖVAMS: Kas tai yra specialieji ugdymosi poreikiai (SUP)? „GALIŲ DĖŽUTĖ“

Paskutinis atnaujinimas: 2025-10-13

Skip to content